Port Marina Modlin

Port i stocznia przy rzecze Narew powstały w czasach carskich jako Port Artur

Po odzyskaniu przez Polskę niepodległości powstał tu pierwszy port i stocznia Marynarki Wojennej a także Szkoła Marynarzy. Port ten to kolebka Polskiej Marynarki Wojennej, to tutaj dano jej początek. Tutaj zostały zbudowane i zwodowane takie jednostki jak: trałowce „ORP Rybitwa”, kutry dla Flotylli Straży Granicznej – „Mazur”, „Ślązak”, „Kaszub” oraz pościgowiec „ORP Batory” i kuter uzbrojony „ORP Nieuchwytny” . 21.06.1997 roku odsłonięto pomnik w formie tablicy z tekstem i kotwicą symbolizującą związki Modlina z morzem. Pomnik usytuowano na prawym brzegu Narwi dokładnie na wprost wejścia do dawnego portu wojennego znajdującego się nieopodal mostu im. por. Feliksa Pancera.

Przykładowe ceny Kajakw

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

spływ kajakowy nowy dwór mazowiecki

SLIP

30
  • +10zł parkin
  • 1 - 2 osoby
  • Dostawka dla dziecka
    + 10zł

WYNAJEM KAJAKU

105
  • Cały dzień
  • 3 osoby
  • Dostawka dla dziecka
    + 10zł

POMIECHÓWEK -STOCZNIAMODLIN

120
  • Cały dzień
  • 1 - 2 osoby
  • Spływ 8 km

SZCZYPIORNO - STOCZNIA MODLIN

140
  • Cały dzień
  • 3 osoby
  • Spływ 14 km

1-2 osoby

25
  • 1 godzina

3 osoby

35
  • 1 godzina

1-2 osoby

75
  • cały dzień

3 osoby

105
  • cały dzień

Galeria

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

portowanie łodzi nowy dwór mazowiecki

Most Pancera

Most kolejowo-drogowy na Narwi zbudowany w 1877 według projektu inż. Kazimierza Zielińskiego w ramach budowy Kolei Nadwiślańskiej. Zburzony w czasie I wojny światowej i odbudowany po niej jednak ze zmianą konstrukcyjną kratownic przęseł. W czasie II wojny światowej most również uległ wysadzeniu i odbudowany został przez Niemców w 1942 roku. W ramach niemieckiej odbudowy zostały przedłużone filary i dobudowana została zachodnia nitka mostu (od początku istnienia mostu aż do II wojny światowej przejazd pociągów mostem odbywał się wahadłowo).

Po wojnie w maju 1945 roku otworzono most po odbudowie. W 1973 roku przęsła zachodniej nitki zostały zastąpione przęsłami typu ESTB pochodzącymi po części z mostu kolejowego w Malborku i mostu kolejowego w Tczewie. W 2009 roku podczas modernizacji linii kolejowej nr 9 zachodnia nitka z powodu zużycia i korozji została zdemontowana, a w jej miejscu powstała zupełnie nowa konstrukcja, natomiast stara nitka mostu z jezdnią u góry została wyremontowana. Most znajduje się w ciągu ulicy Thommée i jednocześnie na najkrótszej w Polsce drodze krajowej nr 85.

Most Singelsa

1884 , Na pierwszym planie nieistniejący dziś most Singelsa zwany mostem Drucianym z 1836 roku a w oddali Spichlerz Banku Polskiego z 1844 roku. Widok z cytadeli twierdzy Modlin. Fot. album „Новогеоргиевск 1884”. Most zbudowany w 1836 r., łączył Twierdzę Modlin z wyspą Szwedzką, na której wznoszono właśnie spichlerz. Miał trzy przęsła, prawdopodobnie o rozpiętości po 89 m każde. Jego piaskowcowy przyczółek, nadal jest widoczny nad Narwią u podnóża podjazdu do bramy Napoleona w Twierdzy Modlin przy ulicy I Pułku Lotniczego Warszawa. Most Singelsa zajął miejsce tzw. Mostu drucianego, być może dlatego na most Singelsa ludzie również potocznie mówili „most druciany”, jednak obie przeprawy różniły się konstrukcją, materiałem i liczbą przęseł. Budowniczym mostu był holenderski inżynier robót hydraulicznych J. H. Singels. Zatrudniony przez Bank Polski pracował najprawdopodobniej również przy budowie nabrzeża i być może spichlerza. Wzniesiona przez niego przeprawa była wyjątkowo piękna i zachwyciła nawet cara Mikołaja I, który z wyrazem uznania podarował Singelsowi złotą tabakierę. Miało to miejsce podczas wizyty cara w rozbudowującej się Twierdzy Modlin w 1838 lub 1842 r. 15 marca 1888 roku o 8.00 rano wysoka woda Wisły cofnęła Narew, a niesiony wodą lód uderzył w pylony mostu, które od strony Wisły nie posiadały izbic. Most zaczął się chwiać ze stojącymi na nim gapiami, oglądającymi akurat zator na Wiśle pomiędzy Zakroczymiem, a Twierdzą Modlin. Ludziom kazano wrócić na brzeg, jednak czterem z nich to się nie udało i most runął do Narwi wraz z nimi. Nieszczęśników uratowano, choć z powodu potłuczeń i wyziębienia trafili do szpitala. Reszki mostu woda wyrzuciła na brzeg pod Bronisławką. Mostu nigdy nie odbudowano, ponieważ od 11 lat istniał już stalowy most drogowo-kolejowy na Narwi, który istnieje do dziś.

Spichlerz

Okazały gmach został zbudowany w stylu neorenesansowym według projektu architekta Jana Jakuba Gaya, a inwestorem był Bank Polski. Spichlerz oprócz zadań magazynowych mógł pełnić także funkcje obronne, gdyż na pierwszej kondygnacji zaopatrzony został w otwory przystosowane do prowadzenia ognia artyleryjskiego, a także ognia z broni palnej. Rolę magazynu zbożowego pełnił do 1853 r., kiedy został kupiony przez ówczesne władze wojskowe od Banku Polskiego z przeznaczeniem na magazyn twierdzy Modlin. W międzywojniu spichlerz był siedzibą Komendy Portu Wojennego Modlin, a potem Centralnej i Głównej Składnicy Marynarki Wojennej. Przechowywano w nim między innymi sprzęt saperski, funkcję tę pełnił do wybuchu II wojny światowej. W czasie bombardowania 1939 spichlerz został wypalony w środku przez bomby zapalające, jednak jego grube mury ocalały i w takim stanie dotrwał do końca wojny. Po wojnie na polecenie władz komunistycznych przystąpiono do rozbiórki spichlerza, którą wstrzymał prof. Jan Zachwatowicz, naczelny architekt odbudowujący Warszawę. Niestety zachodnie skrzydło spichlerza zdążono wyburzyć, a odzyskany budulec wykorzystano prawdopodobnie na powojenne naprawy, a według niektórych opinii wykorzystane przez wojsko do różnych celów, także prywatnych. W 1999 roku spichlerz zagrał rolę Zamku Horeszków w ekranizacji poematu Adama Mickiewicza Pan Tadeusz w reżyserii Andrzeja Wajdy. W 2010 roku ruina spichlerza została sprzedana przez miasto Nowy Dwór Mazowiecki lokalnemu deweloperowi, który ma plany odbudowania rozebranego zachodniego skrzydła w formie nowoczesnej i stworzenia w nim pięciogwiazdkowego hotelu z centrum konferencyjnym i przystanią.

Most na Wiśle im. Józefa Piłsudskiego

Most drogowy im. Pierwszego Marszałka Polski Józefa Piłsudskiego znajduje się na granicy Nowego Dworu Mazowieckiego i Kazunia Nowego w ciągu najkrótszej drogi krajowej nr 85 Nowy Dwór Mazowiecki-Kazuń Nowy. Został zbudowany w 1911 roku, wysadzony w 1915 przez wojska rosyjskie i rozebrany przez wojska niemieckie. Odbudowany w 1934 według projektu Eugeniusza Hildebrandta i Biura Konstrukcyjnego Ministerstwa Robót Publicznych, wykonawcą była Firma Rudzki i S-ka, pod kierownictwem Floriana Kowalewskiego i Józefa Pniaka. Uszkodzony przez naloty w 1939 roku, a w 1945 wysadzony przez wojska niemieckie. Ponownie odbudowany w 1952 roku przez Zarząd Okręgowy Odbudowy Mostów w Płocku (obecnie PPRM), a konstrukcja wykonana przez Mostostal Kraków. Ta wyjątkowo okazała i urokliwa błękitna budowla posiada siedem parabolicznych przęseł z jazdą dołem, a całkowita długość przeprawy wynosi 576 metrów. Dwa skrajne przęsła są oryginalne z 1934 roku, a pozostałe z 1952 roku. Przeprawa jest planowana do wpisu do rejestru zabytków. Most znajduje się na terenie Natura 2000 „Dolina Środkowej Wisły”. Pod koniec lat ‚90-tych XX wieku przeszedł generalny remont, podczas którego między innymi zmieniono mu barwę z szarego na błękitny. Kolejny remont mający na celu zabezpieczenie antykorozyjne przęseł i wymianę nawierzchni jezdnej wykonano w 2012 roku.

Nowy Most im. Obrońców Modlina

Most drogowy im. Obrońców Modlina 1939 r. znajduje się na granicy Nowego Dworu Mazowieckiego i gminy Czosnów w ciągu autostrady S7 Warszawa-Gdańsk. Został zbudowany w 1990 roku przez Mosty Płock a zaprojektowany przez Witolda Kalińskiego, Transprojekt Gdański. Most ma długość: 530 m. i szerokość: 2 x 14,7 m. Z mostu rozlega się wspaniały widok na Twierdzę Modlin i malowniczo położony spichlerz oraz na ujście Narwi do Wisły. Przez most przebiegają po dwa pasy ruchu samochodowego w obie strony i chodniki dla pieszych. Most potocznie nazywany jest „mostem w Zakroczymiu” z powodu bliskości gminy Zakroczym jednak nie znajduje się on na terenie tej gminy.

Rezerwacja i Kontakt

Wiata – Nowy Dwór Mazowiecki

Zadzwoń do nas